American Express Global Business Travel knytter seg til Amadeus’ NDC-X program

Tidligere i år startet Amadeus sitt NDC-X Program, som har som formål å industrialisere NDC (New Distribution Capability). Nå melder Amadeus at American Express Global Business Travel (GBT) knytter seg til programmet, for å prøve ut Amadeus’ nye NDC-baserte løsning.

Mer spesifikt kommer American Express til å teste ut den nye NDC-prosessen Shop-Order-Pay. Dette hjelper American Express GBT med å forberede seg før implementeringen av den industrialiserte versjonen av NDC-løsningen, heter det i en pressemelding fra Amadeus.

– Ved å jobbe sammen med Amadeus har vi allerede fått tilgang til et bredt spekter av reiseinnhold, sier Michael Qualantone, Executive Vice President of Global Supplier Relations hos American Express Global Business Travel.

– Med NDC kommer vi nå til å kunne tilby enda mer til kundene våre. Dette innholdet blir tilgjengelig i alle salgskanaler, uansett om det handler om digitale selvbookingsløsninger eller verktøy for byråer, fortsetter han.

Amadeus’ NDC-X-program knytter sammen alle NDC-initiativene innenfor organisasjonen, både som IT-leverandør og aggregator, og selskapet jobber sammen med flere flyselskaper og reisebyråer, for å drive implementeringen av NDC i bransjen videre.

Foto: Kredittkort. Foto fra Amadeus.